awak menabung sini...kiter menabung sana..



Tuesday, June 17, 2014

Shaklee Hebat!!! Set Sakit Sendi/Gout Shaklee


Meh nak cita, semalam kan.. saya dapat message whatsapp tanya pasal Omega Guard. Oh, rupanya nak beli Omega untuk rawat gout. Katanye, "gout datang balik lepas makan sotong". Nak tau tak kenapa gout terjadi? Macamana nak atasi. Jom kita korek sikit citer pasal gout ni.

Gout dan Punca 

Gout adalah sejenis sakit sendi. Ia disebabkan asid urik terlalu tinggi di dalam badan. Asid urik akan berkumpul di bahagian sendi dan menyebabkan inflamasi dan bengkak pada sendi-sendi. Bahagian sendi yang sakit akan menjadi kemerah-merahan apabila bengkak berlaku. Ini membawa kesakitan kepada pesakit. Selalunya, gout terjadi di bahagian sendi lutut, bahu, kaki, tangan, jari dan sendi-sendi lain. Makanan yang berprotein tinggi adalah punca gout. Contohnya seperti makanan laut, kekacang, daging merah dan daging organik tinggi purine. 

Ha.. dah tau apa itu gout? Ada customer citer dier ada gout.  Diorang cite, sakit susah nak gambarkan. Memang takleh nak wat keje apa. Kalo dah datang denyut die tu, tuhan je tau. Apa yang diorang buat, ambil ubat tahan sakit je lah untuk redakan kesakitan. Sebenarnya, ubat tahan sakit ni tak elok untuk buah pinggang jika diambil terlalu kerap. Habis tu, macam mana nak elakkan gout ek? 

Rawatan Dan Cara Mengatasi Gout
v  Ubatan daripada preskripsi doktor. Selalunya, ubat tahan sakit

v  Elakkan makanan laut

v  Elakkan makanan daripada sumber kekacang

v  Mengamalkan diet yang rendah purine seperti organ dalaman, bilis, kekacang, bunga kubis, cendawan dan yis.

v  Minum air yang cukup untuk membantu proses penyingkiran asid urik.

v  Ceri dan strawberi boleh membantu mengurangkan asid urik di dalam badan

v  Mengawal berat badan - Pengeluaran asid urik daripada badan akan terjejas akibat kegemukan

v  Pengambilan supplement juga membantu mengawal dan mengelakan gout berlaku.  

Majoriti pesakit gout adalah lelaki dalam lingkungan usia 30 hingga 60 tahun. Kaum wanita (sebelum putus haid) jarang mendapat penyakit ini.

Sakit Gout ini mungkin boleh sembuh dengan syarat pesakit mengambil langkah-langkah untuk mengatasinya sepanjang masa. Cara pemakanan pesakit harus ditukar kepada berlebihkan sayur-sayuran dan kurang daging dan makanan laut.  

Di bawah adalah contoh makanan yang perlu dielakkan:-
Organ dalaman seperti hati, paru-paru, ginjal dan otak
Ikan bilis, ikan kembung, ikan sardin
Daging yang cincang
Ekstrak daging, ragi (seperti Marmite) dan kiub rebusan daging
Makanan bercengkerang seperti ketam, udang dan kerang



Apakah vitamin untuk merawat Gout?

Keberkesanan dalam merawat gout melibatkan beberapa faktor yang berbeza di samping mengurangkan keradangan sendi dan paras asid urik. Usaha untuk merawat gout juga bermakna anda berusaha untuk menggalakkan fungsi buah pinggang, fungsi sistem imun, serta mengurangkan pengekalan air.

Supplement yang dicadangkan untuk pesakit gout adalah ALFALFA , OMEGA & PERFORMACE DRINK
1. Alfalfa - untuk menyingkirkan toksin secara lembut dari badan dan menurukan bacaan asid uric.Namun pengambilan alfalfa memerlukan pesakit mengambil air yang banyak.

2. Performance drink - memastikan tubuh pesakit sendiri mempunyai kandungan air dan gula yang cukup agar tidak dehydrate.

3. Omega guard - Ini sangat penting bagi pesakit yang mengalami gout yang sangat teruk. Omega penting untuk mengelakkan inflamation pada sendi2 pesakit. Ianya sebagai langkah berjaga2 sebelum bengkak itu menjadi lebih teruk.

Shaklee Hebat!!!

No comments :

Post a Comment

berceloteh